3DS MAX Dersleri – Işık

dizaynar-ısık (4)

Güzel render almanın en önemli noktası ışıktır, ışık eklemek basittir önemli olan ışık ayaları ve gölge oranlarıdır. Bunun için yapmamız gerekenler:>Create >Lights >Standard >Target Spot
Konumlandırmanız bittiği zaman tekrar ayarlara dönmek isterseniz, >Modify – komutunu kullanabilirsiniz (3dmax ışık ayarları).

Kendimce yapılması gereken işte o ayarlar:

dizaynar-ısık (1)

-General Parameters
-Light Tyre >on >Stop
-Shadows >on > Ray Traced Shadows (3d max gölge ekleme komutu)
-Spotlight Parameters >Overshoot
Gölge , oluşturduğunuz ortama gerçekçilik katar. Eklenen bu komutla birlikte otomatik olarak gölge ekrana gelir. Orta düzeydeki bu gölge bazen çok abartı bazen ise beklentinize cevap vermeyebilir. Gölgelerinizin koyuluğunu ve yoğunluğunu ayarlamak isterseniz:
-Shadow Parameters
-Object Shadows >Color >Dens. >0,7 -Eklenen gölgelerinizi gerçekçilik düzeyinde yumuşatmanızı sağlar.dizaynar-ısık (2)

-Ana menü
>Rendering >Environment and Effects >Environment >Ambient >Color Selector – Value: %35 veya %45

>Rendering >Render Setup -Assign Renderer -Production: … >mental ray renderer >ok
>Render

Hazırlanan ortamda bazen tek bir ışık yetersiz kalabilir. Işık sayınızı arttırabilirsiniz fakat ışık gölgelerini kapatmayı unutmayın.
>Modify >Target Spot -General Parameters -Shadows ×On
-İntensity/Color/Attenuation Multiplier: 0.7dizaynar-ısık (3)
Şimdi içinizden sordunuz neden 2. eklenen ışığın gölgelerini kapattık? 2 gölge demek, 2 ışık kaynağı demektir ve dış mekanda 2 ayrı güneş anlamına gelir. ilk bakışta fark edilmesede, bütün gerçekçiliği öldürür.
Kolay gelsin …

Bir Cevap Yazın