3DS MAX Dersleri – Material Atama

dizaynar-render1

3DS MAX ın bünyesinde bulunan materialları da kullanabilirsiniz,

kendinizde oluşturabilirsiniz.

Materialı oluşturma işleminiz bittiyse, öncelikle material vermek istediğimiz polygon veya elementler seçilir.

dizaynar-material-atama (2)

>polygon -selection
>Rendering >Material Editor >Compast Material Editor                                                              -(klavye kısa yolu >M) Ve oluşturulan material seçilir.

Eğer 3DS Max ın bünyesinde ki materialları kullanmak isterseniz:

dizaynar-material-atama (3)

>Boş bir material topu seçilir.

>Standard         -Material/Map Browser penceresi önümüze gelir, hazır materiallardan istediğimizi seçeriz.       >ok

Her iki ihtimalde de materialları atamak için aynı komutu kullanırız:

dizaynar-material-atama (1)
>Assingn Material to Selection        -ile materiallar atanır.
Material  artık elementin üzerini kaplanmış olması gerekir. Fakat elementinize hala materialınız gelmediyse:
>Show Shaded Material in Viewport                                 – komutunu  kullanarak aktif hale getirebilirsiniz.

Element ve atanan material her zaman birbirine uyumlu olmayabilir. Yani elementin üzerini gerçekçi bir şekilde kaplamaz. Resim ile oluşturulan materiallarda genelde bu sorunlar yaşanır. Bununla ilgili bir kaç ayrıntı:
Element seçiliyken >Modify >UVW Map >Gizmo
-Parameters -Mapping >Box

Length:100, Width:100, Height:100 bu orantılar bana uygun olanlar, sizde istediğiniz gibi en, boy ve uzuluk açısından esnetebilirsiniz.

dizaynar-material-atama (6)

Bir Cevap Yazın