3DS MAX Dersleri – Material Oluşturma

dizaynar-material (5)

Bir duvar resmini kullanarak,

taş duvar materialı oluşurturmayı tercih ettim. 3ds max içerisinde var olan materiallar bazen bizim isteklerimizi tam olarak karşılamaz.

Bu komutları kullanak istediğimiz özellikte ve renkte taş örgü duvarımızı oluşturabiliriz.
>Rendering >Material Editor >Compast Material Editor -(klavye kısa yolu >M)

dizaynar-material (1)

>Material Editor >Maps >Diffuse Color-none -Material/Map Browser -Maps -Standart
>Bitmap –çift tık
- materialını oluşturmak istediğiniz resimi seçmeniz yeterli >ok

Materialı daha net görebilmemiz ve özelliklerini ayarlayabilmemiz için onu yuvarlak görünümünden kurtarır, kare haline getiririz:
>Sample Type >4.

Kare olan materyalımıza çift tıkladığımızda büyük bir pencerede ekranımıza gelir. Böylece üzerinde oynamaları daha net fark edebiliriz.
Materialların altında duran menümüzden:
>Go to Parent seçerek diffuse color da bulunan resmimizi Bump a sürükleyerek kopyalama yaparız.
>Copy >ok
>Bump %200 yaparak gölgeler ve girinti çıkıntılar arttırılır. Böylece görselimize gerçekçilik katarak bir render degilde adeta bir resim görünümü katar. dizaynar-material (4)
Bu komutları kullanarak bir çok material oluşturabiliriz. Kullanabileceğiniz değişik duvar desenleri:

Hayal gücümüzü biraz zorlayalım ve başka hangi materialları böyle oluşturabilecegimizi düşünelim. Şeffaf olmayan, kaplama görünümü olan bütün materiallar diyebiliriz. Çimen yapabiliriz, çatı için kiremit olabilir. Mobilyalar için ahşap görünümü veya bir çok kumaş deseni oluşturabiliriz.

Material oluşturma işleminiz bittiyse artık material atamaya başlayabiliriz. Başka bir konumuzdan yararlanabilirsiniz. 3DS MAX – Material Atama (material verme)

Bir Cevap Yazın